Zinok + Selén (s vitamínom C)

Prispieva k správnemu fungovaniu imunitného systému. Podporuje zdravú funkciu nervovej sústavy, udržiava zdravé nechty, vlasy a pokožku. Podporuje normálnu činnosť štítnej žľazy, podporuje plodnosť a reprodukčnú funkciu. Ochraňuje bunky pred oxidačným stresom a prispieva k správnej syntéze bielkovín a DNA.

pre silnú imunitu - 100% vegan

€10,50
Skladom

Zinok

Zinok je esenciálnym  stopovým prvkom, ktorý pomáha ak je organizmus napadnutý vírusom alebo baktériou. Telo si ho samo nedokáže syntetizovať. Napomáha v procesoch organizmu, ktoré aktívne hľadajú a ničia cudzorodé bunky. Je teda aj prevenciou pred prechladnutím. Jeho nedostatok sa prejavuje zníženou obranyschopnosťou, či stratou chuti do jedla.  Zinok sa nachádza vo všetkých orgánoch ľudského tela, v enzýmových systémoch pôsobí ako katalyzátor a regulátor. Najviac zinku nájdeme vo vlasoch, kostiach, očiach a mužských pohlavných orgánoch. Procesy, na ktoré zinok pozitívne vplýva sú: správne kognitívne funkcie, tvorba DNA a delenie buniek, plodnosť, kosti, zuby, vlasy, nechty, pokožka. Prispieva aj k správnej funkcii zraku, posilnení imunity, k dostatočnej tvorbe inzulínu a stabilizácii cukru v krvi. Keďže tento stopový prvok významne vplýva na normálny vývoj mozgu a jeho fungovanie, či už pri deficite alebo nadbytku, dochádza k zmenám správania, k abnormálnemu vývoju centrálneho nervového systému. Jeho nedostatok spôsobuje aj hormonálnu nerovnováhu, poruchu plodnosti mužov, vypadávanie vlasov, zlé hojenie rán, oslabenú imunitu.

Podstatným faktom ostáva, že zinok je dôležitý pre alergikov, jeho nedostatok môže viesť k vzniku sennej nádchy.

Potraviny, vďaka ktorým získate zinok

Strukoviny, potraviny bohaté na bielkoviny, celozrnné obilniny, koreňová zelenina, tekvicové semienka, droždie.

Selén

Selén je významným antioxidantom, ktorý znižuje oxidačný stres. Ten je príčinou mnohých chorôb, akou je napríklad cukrovka druhého typu, kardiovaskulárne choroby, či rakovina. Selén neutralizuje voľné radikály, ovplyvňuje potenciu, podporuje imunitný systém, prispieva k správnemu fungovaniu štítnej žľazy. Ak máme deficit selénu v tele, môže sa to prejaviť zníženou výkonnosťou, slabosťou, poruchami pečene a kožnými ochoreniami. Tento stopový minerál priaznivo vplýva na kognitívne funkcie. Zistilo sa, že pacienti s Alzheimerovou chorobou majú nízku hladinu selénu. Môže ovplyvniť zlepšenie pamäti.

Potraviny, ktoré obsahujú selén

Najsilnejší potravinový zdroj tohto je para orech. Pozor však na zvýšenú konzumáciu para orechov, počet orieškov za deň je obmedzený.

bez zbytočných prísad a sladidiel

Nutričná tabuľka

Výživové údaje 1 kps / 500 mg *RVH %
Vitamín C 392 mg 490 %
Zinok 15 mg 150 %
Selén 0,0825 mg 150 %